Srđan Šaper | McCann Erickson Belgrade

Srđan Šaper - Biografija

Srdjan Šaper: muzička karijera i počeci na filmu

Pre ulaska u svet marketinga, u kome se nalazi već više od tri decenije, Srđan Šaper bavio se muzikom, filmom i režiranjem TV spotova. Jedan je od osnivača i članova benda VIS Idoli (1980 – 1984), koji se smatra začetnikom novog talasa osamdesetih godina prošlog veka u muzici na prostorima bivše Jugoslavije. Poznat je i po ulogama u kultnim filmovima „Davitelj protiv davitelja“ i „Dečko koji obećava“.

Srdjan Šaper u svetu marketinga

Profesionalnu karijeru u svetu marketinga započeo je devedesetih godina prošlog veka radeći kao reditelj, producent i kreativni direktor u agencijama „SM Delo“, „Borba“, „Ogilvy & Mather”, “Saatchi&Saatchi” i “Idols&Friends”. 1997. godine u Beogradu, a nedugo zatim i u Skoplju Srđan Šaper osniva agencije McCann. Danas se nalazi na čelu I&F McCann Grupe koja uspešno posluje u osam zemlja jugoistočne Evrope (Srbija, Makedonija, Crna Gora, Albanija, Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Slovenija i Bugarska) i četiri zemlje nordijskog regiona (Norveška, Švedska, Danska i Finska). I&F McCann Grupa zapošljava preko 650 talentovanih ljudi i jedan je od vodećih sistema o čemu svedoči saradnja sa brojnim domaćim i svetskim kompanijama, kao i više od 800 nagrada na najznačajnijim domaćim, regionalnim i međunarodnim festivalima. I&F McCann Grupa prvi je komunikacioni sistem sa ovog područja koji je osvojio dve najznačajnije nagrade iz oblasti advertajzinga na festivalu u Kanu. Zlatnog lava dobila je 2009. godine agencija McCann Skopje za kampanju podizanja javne svesti u borbi protiv raka testisa “Proveri ih”, dok je dve godine kasnije, 2011. godine agencija McCann Beograd dobila Bronzanog lava za kampanju za borbu protiv suicida pod nazivom “Niste sami”.

Na Festivalu integrisanih komunikacija Kaktus, McCann Beograd proglašen je za Agenciju godine 2015., 2016. i 2017. godine. Medijska agencija UM Beograd, koja posluje u okviru I&F McCann Grupe, na 18. "SEMPL" festivalu medijskih trendova osvojila je Zlatnu nagradu za kampanju "Fanta & Yasserstain" u kategoriji "Najbolja kampanja na društvenim mrežama". 2017. godine, na prvoj dodeli Effie nagrada u Srbiji, najprestižnije svetske nagrade koja nagrađuje efektivnost u marketingu, najviše priznanja osvojile su agencije McCann Beograd i UM Beograd, čime je ova grupa agencija postala najefektivnija u Srbiji. McCann Zagreb i UM Zagreb prema objavljenim rezultatima Effie indeksa efikasnosti zbirno predstavljaju najefikasniju grupu agencija u Hrvatskoj. Dodatno, McCann Zagreb je na ovogodišnjim Danima komunikacija, najvažnijem nacionalnom festivalu oglašavanja u Hrvatskoj, odneo najprestižniju nagradu – nagradu X za agenciju godine. 2018. godine, UM Zagreb je na Effie Hrvatska sa klijentom Zagrebačka pivovara osvojio Grand Prix, 2 zlata i jedno srebro. U okviru Effie Srbija, McCann Beograd je osvojio bronze za kampanje “Novo Plazma iskustvo” i za “Srbija je neXt inspiracija”, na kojoj je sarađivala i agencija UM Beograd.

Srđan Šaper

Sve agencije, članice I&F McCann Grupe, deo su jedne od vodećih svetskih agencijskih mreža McCann Worldgroup koja posluje u preko 180 gradova u više od 120 zemalja. McCann Worldgroup je u vlasništvu jedne od najvećih multinacionalnih kompanija Interpublic Group (IPG) koja ima sedište u Njujorku. Agencije u okviru I&F McCann Grupe pružaju svojim partnerima čitav spektar marketinških usluga: osmišljavanje i realizacija kreativnih rešenja, digital, promotivne aktivnosti, organizacija događaja, dizajn, planiranje i zakup medijskog prostora, PR, produkcija, komunikacija u oblasti zdravstva, kreiranje TV sadržaja.

Srđan Šaper i nagrade

Za svoj rad i višedecenijsko iskustvo kao jedan od najpriznatijih stučnjaka u oblasti advertajzinga Srđan Šaper dobio je 2011. godine Nagradu za životno delo koju mu je dodelilo Udruženje za tržišne komunikacije Srbije (UEPS). Isto udruženje mu je 2003. godine dodelilo Specijalno priznanje za unapređenje i razvoj propagandne struke, a 2012. godine nagrađen je na manifestaciji “Noć reklamoždera” nagradom “Grand Slam” za doprinos srpskom i regionalnom advertajzingu.

srdjan saper

Svojim iskustvom i znanjem doprinosi radu brojnih poslovnih udruženja i humanitarnih organizacija. Tokom karijere, bio je član više odbora javnih institucija, strukovnih udruženja i poslovnih asocijacija, uključujući Fond za otvoreno društvo, Kongresni centar „Sava“, Beogradsku tvrđavu, Gradski zavod za zaštitu spomenika kulture grada Beograda, Beogradsku filharmoniju, gde je obavljao i funkciju predsednika Upravnog odbora Beogradske filharmonije. Jedan je od osnivača i član je Upravnog odbora Fonda „Maja Maršićević-Tasić. Član je Srpske asocijacije menadžera (SAM), Međunarodnog udruženja propagandista (International Advertising Association, Američke privredne komore u Srbiji (AmCham) i Srpsko-britanskog poslovnog kluba.

Srdjan Saper je diplomirao na katedri za filmsku i televizijsku režiju na Fakultetu dramskih umetnosti Univerziteta u Beogradu, gde je povremno držao predavanje iz oblasti komunikacija na postdipolomskim studijama. Inicijator je mnogobrojnih projekata iz oblasti kulture i komunikacija, a često gostuje i na brojnim međunarodnim konferencijama kao predavač iz oblasti oglašavanja i marketinga. Poznat je i po dugogodišnjoj podršci koju pruža brojnim humanitarnim organizacijama i projektima u Srbiji i drugim zemljama.

Dodatni Linkovi

http://sr.wikipedia.org/sr/Srđan_Šaper

http://rs.linkedin.com/in/srdjansaper

http://www.imdb.com/name/nm0764543/

Srđan Šaper - Čovjek svestranog talenta i najuspješniji menadžer u regionalnoj industriji oglašavanja

“I&F McCann Grupa” jedna je od vodećih komunikacijskih mreža u Jugoistočnoj Evropi uspešno posluje u osam zemlja: Srbiji, Makedoniji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Albaniji, Hrvatskoj, Sloveniji i Bugarskoj. Međunarodnim, regionalnim i lokalnim klijentima pruža najkvalitetnija strateška i kreativna rešenja za razvoj brendova, kroz sve kanale komunikacije. Agencije koje posluju u okviru “I&F McCann Grupe” deo su „McCann Worldgroup“ (www.mccannworldgroup.com), jedne od najvećih međunarodnih mreža, koja danas posluje u više od 120 zemalja sveta, sa tradicijom dugom čak 111 godina, koja posluje u sastavu „Interpublic Group of Companies“ (www.interpublic.com), najstarije američke multinacionalne komunikacijske korporacije, sa sedištem u Njujorku.