KAKO JE BITI SLEP
Probono kampanja McCann Beograd i MRM Beograd
Agencije „McCann Beograd” i “MRM Beograd” su osmislile I zajednički realizovale inovativnu i zanimljivu pro bono kampanju za pomoć Udruženju slepih i slabovidih osoba “Beli štap”. Kako bi izazvali što veću reakciju javnosti i pozvali ljude da doniraju sredstva za nabavku pasa vodiča za slepe osobe, odlučili su se za kampanju baziranu na digitalnim kanalima, koja se kasnije proširila i na tradicionalne medije. Sama kampanja je izazvala veliki samogenerisani PR u medijima.
Kao prvi korak, organizovano je sinhronizovano "zamračenje" interneta, sa idejom da se posetioci najvećih srpskih web portala na trenutak navedu da kroz digitalne medije iskuse delić osećaja kako izgleda biti slep.
Potpuno crni takeover baneri iznenada su se sinhronizovano pojavili na velikom broju najposećenijih portala. Uobičajeni sadržaj portala je pretvoren u zbunjujući svet zvukova i čitanih vesti. Koristeći beli štap umesto kursora, posetioci su mogli da dožive sadržaj sajtova lišenih vizuelne komponente.
Konačno, sami baneri su vodili na sajt sajt klijenta, NVO Beli Štap i stranicu koja objašnjava cilj kampanje.
Kao podrška na društvenim mrežama, uz hashtag #belistap pojavili su se crne Instagram fotografije i videi, postovi, crne profilne i cover slike na Facebooku, crni tvitovi, itd.
Posle Interneta, na red su došli i potpuno crni novinski oglasi u najtiražnijim dnevnim novinama, kao i zanimljivo korišćenje TV kanala: u odabranim emisijama na 10 sekundi zacrneo se ekran dok je zvuk emitovan normalno. Iznenadjene gledaoce dočekala je poruka da se radi o akciji i pozvani su da daju svoju donaciju.
Cela kampanja je brzo je izavala ogromnu pažnju u tradicionalnim i online medijima, a interesovanje javnosti raste iz dana u dan. McCann i MRM veruju da će potrebna sredstva biti vrlo brzo prikupljena.
Ovo nije prvi put da nas agencija McCann Beograd iznenadjuje inovativnim kampanjama u kojima se bez mnogo uloženih sredstava postiže maksimalni efekat kampanje; i ovog puta, uspeli su da na originalan i inteligentan način preko digitalnih medija pronadju put do mainstream medija, koristeći se snagom velike ideje koja neminovno generiše PR.
Kako je izgledalo “Pomračenje interneta”, možete videti iz videa u prilogu.
Marketinšku agenciju “McCann Beograd” 1997. godine osnovao je Srđan Šaper. Agencija “McCann Beograd” pruža ceo spektar kreativnih usluga i deo je „McCann Grupe”, jednog od najvećih komunikacijskih sistema u jugoistočnoj Evropi, koji posluje u osam zemalja: Srbija, Crna Gora, Makedonija, Bosna i Hercegovina, Albanija, Hrvatska, Slovenija i Bugarska. “McCann Grupa” ima preko 150 nagrada osvojenih na domaćim i međunarodnim festivalima i jedina je kompanija sa ovih prostora koja je osvojila dva kanska lava na najznačajnijem svetskom advertajzing festivalu u Kanu. “Zlatnog lava“ 2009. godine osvojila je agencija “McCann Skoplje”, a 2011. godine „Bronzanog lava“ dobila je agencija “McCann Beograd”. Sve agencije, članice “McCann Grupe”, kao deo najveće svetske komunikacione grupacije „McCann Worldgroup“, svojim kvalitetom i načinom rada, klijentima pružaju najbolje međunarodno iskustvo i vrhunsku lokalnu ekspertizu iz oblasti komunikacija.