Najnovija dostignuća u svetu advertajzinga predstavljena su na dva značajna festivala koja su održana u Njujorku i nedavno u južno korejskom gradu Pusanu
Najnovija dostignuća u svetu advertajzinga predstavljena su na dva značajna festivala koja su održana u Njujorku i nedavno u južno korejskom gradu Pusanu. Na obe manifestacije bio je prisutan i srpski dizajn i advertajzing kroz članove žirija. Jana Rastovac Savić i Vladimir Ćosić, oboje krativni direktori u agenciji „McCann Beograd“, imali su priliku da sagledaju presek ovogodišnjih najboljih dostignuća i kreativnosti u oblasti advertajzinga. Jana Rastovac Savić, kao članica žirija Ad Stars festivala advertajzinga u Pusanu, bila je u mogućnosti da pogleda i oceni neke od najboljih radova predstavljenih na prvom festivalu koji obuhvata offline i online svet.
„Festival u Pusanu predstavlja najsveobuhvatniji uvid u sam vrh svetske krativnosti ” kaže Jana Rastovac Savić I dodaje: “Ova manifestacija najbolji je pokazatelj trendova u advertajzingu. Ove godine primećujemo porast kreativnog korišćenja najnovijih tehnologija u svrhu inovativnih puteva komunikacije brendova sa potrošačima, tendenciju ukrštanja medijskih kanala, na primer komunikacije u digitalu sa aktivacijom na mestu prodaje, eksperimenata u medijskim formama. Na osnovu onoga što sam imala prilike da vidim, na idejnom nivou ni domaća industrija ne zaostaje za svetskim trendovima.”
Među najzapaženijim kampanja predstavljenim na festivalu su već čuvena kampanja “ Dumb Ways to Die”, agencije McCann Melburn ili “The Ultimate Pen”, koju potpisuje čuveni Dentsu, dok je viralni video „Jedna fotografija dnevno u najgoroj godini života” posvećen borbi protiv nasilja u porodici, agencije Saatchi&Saatchi Beograd, realizovan za Fond B92, osvojio Grand Prix i Crystal nagradu . Posebna pažnja na festival u Pusanu, posvećena je mladim kreativcima koji su imali priliku da predstave svoje radove, ali i da se upoznaju sa iskustvima svetski priznatih kreativaca u okviru programa “Young stars“.
Njujorški festival advertajzinga održan je tokom maja meseca. O pobednicima je odlučivao žiri sastavljen od najuglednijih imena iz sveta advertajzinga iz više od 70 zemalja. Ono što je kuriozitet ovog renomiranog festivala je da se članom žirija postaje po prepuruci nekog od članova žirija iz prethodne godine. Tako je i Vladimir Ćosić, po preporuci kolega postao član ovogodišnjeg žirija, i zajedno sa drugim članovima, odlučivao je o najboljima u kategoriji štampanih medija, koja se smatra jednom od najzahtevnijih kategorija sa stanovšta kreativnih rešenja.
Sposobnost da se ideja pretoči na samo jednu stranicu papira sama po sebi iziskuje veliki talenat i znanje. Samim tim i odlučivanje ko je najbolji u ovoj kategoriji bilo je izuzetno zahtevno za Vladimira Ćosića koji ističe da: „Iako smo svedoci sve većeg uticaja i važnosti online komunikacije brendova, tradicionalni mediji poput štampanog oglasa, bilborda ili televizije ni malo ne gube na svojoj atraktivnosti ili kreativnosti – kako za klijente, tako i za kreativce iz industrije. Najbolji pokazatelj je svakako broj prijavljenih radova na kreativnim festivalima, gde je, tradicionalno, i kao po pravilu najveća „gužva“. Pored toga, štampani oglas kao forma je evoluirao, tako da se mnoga rešenja poigravaju sa formom, stilom, namenom samog medija. Sve više smo u prilici da vidimo oglase koji su „okidači“ za digitalne kampanje, oglase sa kojima čitaoci imaju interakciju putem smart telefona, čak i oglase koji su transformisani u ultra tanke solarne punjače za mobilne telefone... “. Upravo iz razloga velike konukrencije, neminovo je da je kvalitet radova veoma visok kaže Vladimir Ćosić I dodaje: “Svakako, najbolji radovi su uvek izdvajaju, i generalno, za mene lično je ovo bilo jedno izazovno, ali ispunjavajuće iskustvo, ponajviše zbog mogućnosti poređenja sa „igračima iz prve lige svetskog kreativnog oglašavanja“.
Pored takmičarskog dela po kategorijama, na Njujorškom festivalu su održane i konferencije, predavanja, panel diskusije, izložbe radova učesnika, itd.
Poziv na učešće u žiriju ova dva ugledana festivala veliko je priznanje za dosadašnji rad Vladimira Ćosića I Jane Rastovac Savić, kao I za agenciju “McCann Beograd” u kojoj oboje rade kao kreativni direktori, ali I za celokupnu kreativnu industriju u našoj zemlji.
Tekst je objavljen na sajtu: Media Marketing
Marketinšku agenciju “McCann Beograd” 1997. godine osnovao je Srđan Šaper. Agencija “McCann Beograd” pruža ceo spektar kreativnih usluga i deo je „McCann Grupe”, jednog od najvećih komunikacijskih sistema u jugoistočnoj Evropi, koji posluje u osam zemalja: Srbija, Crna Gora, Makedonija, Bosna i Hercegovina, Albanija, Hrvatska, Slovenija i Bugarska. “McCann Grupa” ima preko 150 nagrada osvojenih na domaćim i međunarodnim festivalima i jedina je kompanija sa ovih prostora koja je osvojila dva kanska lava na najznačajnijem svetskom advertajzing festivalu u Kanu. “Zlatnog lava“ 2009. godine osvojila je agencija “McCann Skoplje”, a 2011. godine „Bronzanog lava“ dobila je agencija “McCann Beograd”. Sve agencije, članice “McCann Grupe”, kao deo najveće svetske komunikacione grupacije „McCann Worldgroup“, svojim kvalitetom i načinom rada, klijentima pružaju najbolje međunarodno iskustvo i vrhunsku lokalnu ekspertizu iz oblasti komunikacija.